جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه از 9 تا 17

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تاسیسات غیر مرکزی و ویژگی های آنها

سیستم های تاسیسات غیر مرکزی توانایی ایجاد تمامی این موارد را در بازه های معقول مناسب برای انسان دارند.

ظرفیت مورد نیاز

ظرفیت تجهیزات غیر مرکزی باید بنا بر بالاترین میزان مصرف آن انتخاب شوند. بسته به نوع و محل قرارگیری تجیزات برای تنوع در اندازه ها و ظرفیت های مورد نظر، سیستم غیر مرکزی مزیت خاص را در نسبت به سیستم مرکزی نخواهد داشت.

حالت رزرو

در سیستم های تاسیسات غیر مرکزی امکان استفاده از دستگاه های رزرو وجود ندارد و این یکی از معایب این سیستم می باشد.

الزامات محیطی

نصب تجهیزات تاسیسات غیر مرکزی نیاز به اتاق یا محل خاصی ندارد و بنا بر محلی که طراح تاسیسات و یا معمار ساختمان مد نظر قرار داده است ممکن است روی دیوار روی سقف و یا روی زمین قرار می گیرد.

هزینه اولیه

هزینه اولیه سیستم های تاسیسات غیر مرکزی معمولا مقرون به صرفه است و در برخی از موارد حتی ممکن است از سیستم های مرکزی هزینه پایین تری داشته باشند.

هزینه جاری

در حالی که سیستم های تاسیسات مرکزی راندمان بالاتری هستند و در پیک مصرف هزینه های جاری معقول تری دارند اما بنا بر محل و نوع مصرف ممکن است بتوان با برنامه ریزی های دقیق و به کارگیری ادوات کنترلی بر روی سیستم های غیر مرکزی هزینه های جای آن ها را معقول کرد.

برای مثال در یک ساختمان مسکونی در شمال کشور ( که تنها در برخی از بازه ها و در تعطیلات پیک مصرف وجود دارد.) استفاده از سیستم های غیر مرکزی به صرفه تر است. زیرا هر واحد توان برنامه ریزی و کنترل میزان مصرف خود را دارد.

هزینه های تعمیرات و نگهداری

تعمیرات و نگهداری تاسیسات غیر مرکزی دارای مزایا و معایبی است که از مزایای آن می توان به در دسترس بودن آن در محیط اشاره کرد. اما معمولا میزان خرابی آن ها نسبت به سیستم های تاسیسات مرکزی بیشتر است.

قابلیت اطمینان

سیستم های حرارت مرکزی دارای قابلیت اطمینان خوبی هستند اما به دلیل عمر پایین تر و خرابی بیشتر نسبت به تاسیسات مرکزی دارای قابلیت اطمینان کمتری هستند.

تجهیزات اولیه

مدل تجهیزات انتخاب شده برای سیستم تاسیساتی مرکزی وغیر مرکزی بسته به نوع تحلیل صورت گرفته بر روی بنا و ساختمان مورد نظر دارد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *